tiistai 3. syyskuuta 2013

The Conjuring


Tänään ohjelmistossa oli mennä katsomaan "The conjuring" ( suomeksi ihan kirottu. ruotsiksi Besvärjelse xd ) uusi kauhuelokuva.
Hirveesti oli leffaa mulle kehuttu ja peloteltu vaikka kuinka pelottavaksi, joten pientä paniikki lietsoin matkalla teatterille. Henkiseksi turvaksi otin minun kämppikset Ida Marian ja Idan, sekä Imatralaiset ystäväni ( myöskin minarin ilmaisutauito linjalla ) Jannan ja Senjan. Lähinnä mä roikuinkin Jannan vasemmassa kädessä ja pidin Senjan jalkoja sylissäni ja huusin vuorotellen kummallekkin : 
HOOOOOOLD MEEEEEEE ! 
So today we went to see the movie called "The conjuring" ( Kirottu in Finnish, Besvärjelse in Swedish xd )
Everyone recommend that movie to me and told it'll be so ducking scary so I was so scared! I took my roommates Ida Maria and Ida, and my friends Janna and Senja from Imatra ( also in theater/drama-class in my high school ) to support me during this adventure. Mostly I grabbed Janna's left hand and kept Senja's feet on my lap and shouted : 
HOOOOOOLD MEEEEE ! 
Leffahan kertoi kahdesta sellaisesta demonien poistajasta/paranormaalien asioiden tutkijasta Ed ja Lorraine Warrenista jotka saapuvat auttamaan Perron perhettä ja heidän viittä tytärtään kun perheen ostamassa talossa alkaa kummitella.  
Movie was about two demonhunter/paranormal detective things Ed and Lorrain Warren when they helped the Perro family when their house got haunted. 
 
Leffa osoittautuikin todella hyväksi. Mä olen aika kova arvioimaan leffoja ja mulla on kovat kriteerit. 
1. Leffassa täytyy olla useampi hyvä jump scare. ( vaikka mä inhoankin niitä )
2. Piinaavaa kauhua. Sellasta joka saa odottamaan ja pidättämään henkeä.
3. EI normaalia tylsää juonta. Sellaista jossa perhe/pari/henkilö löytää/tajuaa/tulee piinatuksi/tai jtn ja sitten joko paha voitetaan tai kaikki kuolee. Tai molemmat.
4. Yllättävä loppu.
5. Hyvät näyttelijät/näyttelijän suoritukset. 
Myöskään kovin vanhat kauhuleffat ja hirveät veren roiskutus leffat eivät minuun iske. 
And the movie was so so good. I usually really picky about my movies: Things I approve ; 
1. Good jump scares !
2. Some "distressing" horror what makes you hold your breath.
3. Not that normal boring plot.
4. Surprising end !
5. Good actors!! 
Also I don't like old horror movies or those bloody horror movies.

Noiden perusteella leffa oli aika 4/5. Kauhua ja säikäytyksiä oli kyllä ihan muillekkin jakaa. Juoni oli ihan ookoo, olen nähnyt parempiakin ja näyttelijät onnistuivat aika hyvin rooleissaan. Ainoastaan lopusta en tykännyt. Se oli minun makuuni vähän liian tylsä.  
I'd give movie 4/5. It was definitely horror and it had jump scares. Plot was okay and actors were pretty good. End was pretty too boring for me. 
 
Mä rakastan katsoa kauhuleffoja, mutta minun seurassa ei kukkaa tykkää kattoa leffoja. Kiljun noin joka kolmas sekuntti, säikyn ihan turhia ja yritän keksiä kaikkea hauskaa ettei leffa olisi niin pelottava.
( Tällä kertaa kommentoin tapetteja ja luin ruotsinkielisiä tekstejä vierssä istuvalle Jannalle ääneen. ) 
I love watching horror movies but no one likes to watch them with me. I'm always screaming every third second, I take great fright at stupid things and I'm trying to make movie into Comedy.
( Like this time I criticized wall papers and read Swedish subtitles to Janna. 
Joten nyt kun tiedätte mun leffakriteerit niin vihjaatkaa mulle hyviä leffoja. Ja menkää katsomaan kirottu, se oli todella hyvä ! 
And now recommend some good horror movies to me. And go and see "The Conjuring", I truly recommend ! 
See ya ! 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti