keskiviikko 18. tammikuuta 2012

Ratsastusta ja Laamojen hoitoa


Leps - kukkuluuruu

Tänään olin siinä junnu-sennu seka ryhmässä. Menin Tährellä.
Ennen kuin aloin laittamaan pojkea, kävin Noran ja Ticon kanssa pihalla.
Ajateltiin että käyrään kävelemässä leiriskän pihalla. Lähretään sinne hankeen rämpimään jonssa.
Nora ekana ja minä ja Tico seurattiin ovelasti Noran jalanjälkiä. Tico oli koomisen näköinen kun se rämpi sillä hangessa. Parhaimmillaan koirasta näky pelkästään pää.



Sitte Tico kyllästy, tekee U käännöksen ja vetää siitä mun ohi tallin pihaan.
Nora sen perään juosten ja minä niitten perään juosten sen minkä naurultani pääsin.
Saatiin koira kiinni ja lährettiin sisälle.



Nora kävi vielä taluttelemassa Aapoa hetken kun Aapo on taas kipeä.
Se ei syö ja on muutenkin alakuloinen. Se on joku viirusperäinen juttu joka on myös Jaakolla.




Sitte nämä lähti ja minä jäin laitta Tähren. Meinas tulla kiire, kun mun piti sitten vielä hoitaa Aapon jalka,
mutta hyvin kerkesin.

Verkattiin eka ravissa niin että ratsastettiin joko uran sisä-, tai ulkopuolella, uralla ei saanut ratsastaa.
Menttin eka vasempaan kierrokseen. Vasempaan Tähti meni seinän viereen helpommin ja pysyi siellä.
Oli aika reipas poika, mutta ei painanu kärelle.
Oikeaan kierrokseen samaa juttua. Oikealle ei meinannut mennä mitenkkään seinän viereen suorana, vaan perse jäi uralle. Vähä työstin ja sain sitten perseenkin seinän viereen.
Oli oikealle huomattavasti kankeampi. Pysyi kumminkin siellä seinän vieressä.

Laukkaa koko uralla mutta ei saanut ratsastaa uralle, vaan piti olla joko uran sisä-, tai ulkopuolella.
Menin nyt uran sisäpuolella koska olin äsken ratsastanut kokoajan uran ulkopuolella.
Pysyi hyvin siinä uran vieressä, ei tippunut uralle eikä oikonut uran viereltä pois.

Siirryttiin raviin ja taas sama uran ulko-, tai sisäpuolelle ratsastusta.
Hanne toivoi suuremman asetuksen sisälle ja tässä vaiheessa painoi kädelle.
Ei meinannut millään kääntää sitä päätään vaan puski ulos. Mun sormet oli kuolla kun mä ähräsin sen pään kanssa kunnes sain siihen sen asetuksen.

Sitten verettiin pohkeen väistöä. Ekaksi niin että kun oltiin oikealla kierroksella, käännyttiin L:n jälkeen ensinmäisen lamppurivin alle ja sitä väistö uralle.
Kerkesin väsitää kolme kertaa ( niin kuin viimeksikin ) kun Hanne sanoi että " tosi hyvä, sille riittää tähän suuntaan." Sitten sama mutta kun käännyttiin lamppurivin alle, väistettiinkin uralta poispäin keskihalkaisijalle.
Kahresti väistin kunnes Hanne käski minun taputtaa ponia ja ittenäni ja antaa pitkät ohjat.



Olin poniin torella torella torella tyytyväinen.

<3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti