torstai 12. tammikuuta 2012

Tååårstai

Tänään. Ekaks sillä omalla tasasen tunnillani menin Tährellä.
Oli kiva, ei painanu kädelle ja kuunteli kättä.



Aloitettiin verkkaamalla ravissa itsenäisesti. Tosiaan, ei painanu kärelle ja oli mukava ratsastettava.
Tein ympyröitä ja ratsastin uran ulkopuolella aivan seinän vieressä. Ravasin aika pitkillä ohjilla, nykyään ratsastan aika paljon vähän normaalia pitemmillä ohjilla. Tähren kanssa varsinkin tuntuu että se
toimisi ja kuuntelisi paremmin niin.



Ratsastaja on tärähtänyt x)

Sitten laukttiin koko uralla kahressa ryhmässä koska meitä oli kahreksan ja maneesissa oli tolppia siki sokin. Paikan vaihtaminen olisi ollut aika vaikeaa. Tähti laukkasi kivasti. Laukka pyöri ja oli eteenpäin pyrkivä, mutta silti hallittavissa ja sain ratsastettua kulmaan.



Tunnin tehtävä oli pohkeenväistö. Väistettiin normaalisti keskihalkaisialta uralle.
Mä kerkesin väistää kolmesti, kun Hanne sanoi että torella hyvät väistöt, anna kävellä pitkin ohjin.
Mä oon väistäny Tährellä niiin monta kertaa, että jos me ei oltas onnistuttu, mä olisin ollut yllättynyt.

Sitten loppuun vielä yks laukka pätkä, joka pyöri samalla tavalla mukavasti ja sitten loppu ravit.
Hyvä poni.



Estetunnilla menin Helmillä.
En ollu ikinä hypänny sillä ja viime kerrasta kun ratsastin sillä on jo aikaa.
Samalla tavalla verkkailtiin vapaasti. Ainoana poikkuksena että menimme aina välillä kevyessä istunnassa. Tein samoja juttuja kuin Tähren kanssa.
Helmi oli vaikeampi ratsastaa kulmaan ja uran ulkopuolelle kuin pojke.
Ravissa ei yrittänyt kaahottaa liikkui tosin vähän kankeasti.
En saanut ratsastettua pyöreäksi vaan jäi vähän kankeaksi.

Laukkakin oli vähän kankea. Laukattiin koko uraa ja oltiin kevessä istunnassa.
Ja minä koin jonkin sortin valaistuksen sillä ennen tätä istuntani on ollut aika, noh.
Minulla on aika huono ryhti mutta tossa tunnilla sain asentoni jotenkin semmoseks hienoks ja Hanne vaan alko huuaa että :
" Tossa Mari! Toi on se asento pidä toi! "
Sillo mäki jotenki älysin että ai tolleen se pitää tehrä. (:



Tässä en kyllä hyppää tai ole kevyessä mutta kumminkin näin hyvän ryhdin omistan

Hypättiin aika samaa juttua kuin viimeksi. Ensiksi pääty-ympyrälle vasemmassa kierroksessa oleva este ja sitten siitä uralle. R:n jälkeen käännyttiin vasemmalle toiselle esteelle. Tämä kaikki siis koko ajan kevyessä istunnassa.


Tota vihireätä me ei hypätty

Meni meillä muuten ihan hyvin ja Hanne iha innoissaan kun minä sain viimein asentoini korjattua.
Oli varmaa sillee että vihdoinki se älys.
Ainut vaan. Kun tultiin ekan kerran siihen pääty-ympyrälle, Helmi kielsi. Ei mitenkään pahasti, tuli vain ulko kautta ohi. Minun vika oli kun en kääntänyt tarpeeksi nopeasti ja en älynnyt pitää sisäohjaa ja ulkopohjetta tarpeeksi hyvin siinä. Mutta ei mitään, uusi ympyrä ja sitten ei mtään ongelmaa ollut kun minä olin tarpeeksi hereillä. Sitten sinne toiselle esteelle.

Sitten tultiin oikeassa kierroksessa niin, että S:n jälkeen käännyttiin yhren esteen jälkeen sinne samalle esteelle joka hypättiin viimeisenä vasemmassa kierroksessa. Ja sitten sen jälkeen R sivulla olevalle linjalle. Tämäkin myös kokonaan kevyessä istunnassa. Neljä askelta pyrittiin saamaan siihen väliin ja meiltä se onnistui. Ei tultu ihan suoraan mutta ei se mitään. (:

Nyt kotiin ja huomenna ois tarkoitus ehkä mennä kattoo Lunaa kun olen viimeks jouluna käynyt...

<3
Huomenna muuten perjantai 13 päivä (;

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti