torstai 22. joulukuuta 2011

21# Uskaltaa uskaltaa

"I'm Nikon"

Koska en tänään ollut edes tallilla eikä päivä ollut kovin erikoinen kirjoitan tähän luukkuun aiheesta joka on ollut mielessäni jo aíka pitkään.

Olen huomannut kun ihmiset kirjoittavat blogejaan/facebook päivityksiään/ tai kertovat jostain mitä ovat tehneet, niin omat virheet jätetään pois. Tätä olen huomannut ainakin ratsastus maailmassa paljon.
Eli jos vaikka ratsastustunnilla tekee jotain väärin, siitä ei kerrota muille. Tunnista kerrotaan muuten mutta omat virheet unohdetaan ja keskitytään sen sijaan muiden virheisiin. Onko omien virheiden myöntäminen  todellakin niin paljon vaikeampaa kuin muiden virheiden?

Olen huomannut, että tein sitä ennen itsekkin jonkin verran, mutta nyt olen aina tänne kirjoittaessani päättänyt että laitan myös ne virheet tänne enkä pimitä niitä.
En moiti nyt ihmisiä jotka näin tekevät, en todellakaan. Joku ei vain halua kertoa muille omista virheistään ja se on okei. Itse olen sitä mieltä että virheitä sattuu kaikille, joillekkin useammin kuin toisille mutta kaikille.

Tai jos sitten jos tekee virheen, se kerrotaan tylysti sanomalla " no ku mä oon vaa nii paska, kyllähän te jo sen tiesitte."
Eikö ole olemassa välimuotoa?

Sitten toinen asia on se, että jos joku onnistuu jossain ja erehtyy kertomaan siitä, saa helposti itserakkaan maineen. Itseänsä saa ja pitää kehua. Kehumisen ja ns kehuskelun välilläkin on ero. Se että jos jossain onnistuu ja sen halua jakaa muiden kanssa, ei ole reilua että se tulkitaan kehuskeluksi ja pidetään itserakkaana.

Varsinkin hevosmaailmassa, virheitä ja voittoja sattuu jokaiselle ja niistä pitää voida oppia ja nauttia.
Ilman että joutuu kenenkään arvostelemaksi negatiivisesti.

Joo tämä oli nyt tällainen postaus, sori (:::

ömömöm...se o lehmä?
Kolme yötä jouluun.
Ps. Biisi <3 Glee paras <3


2 kommenttia: