torstai 22. joulukuuta 2011

Tyytyväinen ratsastaja

"Jos et seiso minkään puolest, sut on liian helppo kaataa"

Suloinen katteli tollee vaa mua (:
Meillä oli tänään totatotatota... no se tullee se sana jossain vaiheessa mieleen.
Mut siis pariratsastusta. Ja tota Tährellä menin.
Alku raveissa virtaa oli, mutta ei painanu kädelle ja kunnioitti ja kuunteli minua.

Verkattiin ravissa itsenäisesti, ihan perus ympyröitä ja käynti-ravi siirtymisiä ja muutama pysähdys että sain kontrollin. Sitte itsenäisesti verkkaa laukassa. Ite tein sillee että pääty-ympyrälle, sieltä puolessa ympyrässä laukka ja laukalla kulman ympäri sitte raviin ja ärrässä piti olla jo kontrolli.

Voi kuulostaa yksin kertaiselta, mutta joku Tähdellä enemmän ratsastanut tietää että laukan jälkeen pojalla on kova kiire.


Ei tältä kerralta oisko toissa viikolta?


Sitte ruvettii tekee katrillia. ( No niin sanoinhan että se sana tulee jossain vaiheessa mieleen :D )
Minä ja Tähti ja Pyry ja Hennu oltiin kärki pari.
Meni ihan hyvin. Ainoa paha oli se että Tähti ei tunne käsitettä hiljainen ravi.
Se on joko kovaa ja korkealta tai käyntiä. Sitte mulla oli ongelmia ymmärtää näitä käsitteitä, jonki aikaa meni ennen kuin minä tajusin homman. :D
Kun mun piti olla sisä radalla me mentiin Tähden kanssa semmosta ravi-käynti-ravi-käynti
sekoitusta. Vaikka kuinka piti pohkeet kiinni nii... mur...
Me oltiin sitte aina välillä ku tultiin osastossa nii veto hevosena, mutta meidät otettiin pois kun Tähti veti liika kovaa ravia.

No sitte laukattiin keski ympyrällä. Siinä tapahtui jotain koska mä sain pidettyä sen ja me tultiin laukkaa koko ajan, ei rikottu kertaakaan ja sitte semmosta hidasta tai semmosta semi-laukkaa.
Sitte kun siitä siirryttiin raviin mä sain paljon paremmin ratsastettua Tähden kokoon.
Pystyttiin menee semmosta hidasta ravia ja päästiin takasi veto pariks.

ei tämäkää siis nyt tunnilta
Kädelle oli raskas, mutta tuli kumminkin sitä hidasta ravia ja jonkinlaisessa muodossa joten pienenmpi paha.
Sitte vielä kerran laukkaa ja kanssa hyvin tultiin, nyt rikkoi kerran raville kun minulta loppui yksinkertaisesti tila. Piti hidastaa vähän että saatiin Antsiin väliä ja sitten uudestaan. Siitä sitten laukan jälkeen me jatkettiin vetoparina ravissa ja se kuunteli!
Todella kivaa rauhallista ravia. Olin niin ylpe pojasta!


Näkee hevosesta että o saanu tehkki jotain ;)



Hanna sanoikin minulle loppu käynneissä että näki meistä molemmista että tehtiin todella töitä ja todella hyvin meni, varsinkin loppuun parani todella hyväksi.

Olin tuntiin tyytyväinen ja mun mieli ala kohosi tallilla vaikka tää mun edellisen postauksen aihe onkin vielä auki. Toivottavasti sekin illan mittaan ratkeaa.

Huomenna olisi tarkoitus hakea mummolasta kuusi.


Roosa meni limborgniinilla :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti