sunnuntai 27. toukokuuta 2012

Kunkusta kuoriutuu koulu- ja esteponi


IHAN KAMALASTI ANTEEKSI TAAS TÄTÄ POSATUS TAUOSTA!
Minä kun en ilman kameraa/kuvia rupea kirjoittamaan ja onnistuin hävittämään kameran piuhan ja tänään sain ostettua uuren.


Perjantaina olin poikkeukselliseti Kunkun toisen vuokraajan mukana irtohypyttämässä Kunkun.
Kyllä haba kasvaa kun roudattiin semmoset kymmenen tolppaa kentälle ja melkein tuplasti puomeja.
Haettiin Kunkku ja Lasse ulkoa. Pojat (edellämainittujen lisäksi myös Aatu ) on siirretty nyt vähän kauemmpaksi laitumelle eivätkä ole enää pihatossa. Lasse hyppäsi ensin.


Niinakin saatiin avuksi. Lassella oli ainakin hauskaa. Perä lens, ja vauhtia löytyi.


Kunkku oli huomattavasti rauhallisempi, mutta kyllä sekin ihan eri ilmeellä hyppäsi.


Olisipa se aina noin virkeä ratsastajankin kanssa. Tuo punainen okseri oli lopulta noin 85 korkea.


Sitten tänään olin ratsastamassa Kunkun. Olin katsomassa koljonvirralla estekansallisia. ( Joista postaus tulossa kohta ) Vitsi, mun teki niin mieli hypätä kun oli katsonut siellä muitten hyppäämisiä.
Raskain askelin hiippailin estekaluston ohi, ja päädyin vaan tuuppaamaan koulua.

Kävellessäni alkukäyntejä mä päätin, että nyt sitten mennään eika meinata.
Kun rupesin ravaamaan, jo verkassa keskityin tosi paljon pohkeeseeni ja pohkeella ratsastukseen.
Siis se koko poni muuttui niin paljon pelkällä pohkeella ratsastuksella. Kantoi itsensä paljon paremmin, ravasi hyvässä tahrissa, taipui ja antoi selvää palautetta. Olin ihan ihmeessäni, että näinkö "helppoa" se sitten
olikin. Tein ravissa pääty-ympyröitä ja voltteja. Sitten kaksi laukannostoa molempiin suuntiin ja välikäynnit.



Itse tehtävänä tein kahdeksikkoa ( tavallaan siis kahta isoa pääty-ympytää ) Ja aina keskellä pysähdys, siitä suoraan raviin. Ravissa puoliympyrää. Seis. Laukannosto suoraan pysähdyksestä. Puoliympyrää ja keskelle taas pysähdys. Ja sama taas toiseen suuntaan. Itseasiassa helpoimmaksi osoittautui se laukannosto pysähdyksestä. Nousi 98 rosenttisesti aina suoraan. Pysähdykset olivat vaikeimmat koska Kunkku ei pidä yhtään jos suusta vedetään. Ei kumminkaan "riehunut", pysähdys ei vaan tullut heti suoraan.
Kerran vasen laukka ei nussut ja piti tulla koko ympyrä uudestaan. Silloinkin vika oli kokonaan minun.
En valmistellut tarpeeksi selvästi.

Sitten vietiin ensiksi Kunkun omistajan kanssa veljekset uudelle laidunpaikalle. Kun Lasse ja Aatu oli viety, vein sitten Kunkun yksinäni sinne niiden kanssa syömään.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti