perjantai 18. toukokuuta 2012

Sileätä Pyryllä

Menin tänään Pyryllä. Tai, eilisen aikaahan se jo taitaa olla. Kuvaajaa ei ollut, joten kaikki kuvat on otettu viime kesänä. ( ja kun katto noita kuvia, nii oli tänään vähä tyylikkäämpää menoa, vuoressa kerkeää tapahtua paljon ) Ja kaikki kuvat tästä postauksesta on siis Heiskasen ottamia.


Olin aluksi vähän tympääntynyt, ei ole ihan lemppareitani. Laitoin kumminkin pojan tunnille ihan iloisin mielin. Helatorstain takia tuntimme oli jo yhreltätoista.


Verkattiin eka käynnissä tehden vähän ravisiirtymisiä ja pääty-ympyröitä. Sitten teimme pääty-ympyrän jälkeen pitkän sivun alkuun laukannosto. Pyry oli aika virkeänä ja sitä sai oikeasti pidättää. Laukka meinasi nousta ja ceessä ja ällässä. 

Itse tehtävänä oli kymmenen metrin voltti. Tulimme Volttia ässässä ja sitten seuraavan pitkän sivun alussa laukkannosto. Voltilla Pyry pysyi kivassa ravissa mutta ennen ja jälkeen painoi paljon kädelle. Muutaman kerran sai minutkin vedettyä ihan kunnolla nurin. Pari kertaa pääsi suusta veellä alkavia ja uuhun loppuvia voimasanoja ja minä käytin ihan raakaa voimaa ja nyhdin itseni taas ylös. Siinä vaiheessa mulla heräs semmonen " Vittu sinähän et minua minnekkään vetele " fiilis.
 Jouduin tekemään paljon töitä että ravi ja laukka pysyi kivana.


Laukasta sain Hannalta paljon hyvää kommenttia. Oli kuulemma kivan lyhyt mutta silti terävä. Pyryllä on yleensä kamalan pitkä laukka ja olin vähän yllättynyt kun Hanna sanoi että se laukkaa lyhyesti. Hyvä minä ja hyvä Pyry ! (:
Tunnin jälkeen luovutin hevosen seuraavalle ja menin muitten seuraksi kun he syöttivät hevosia läheiselle laitumella.
Sitten kävimme syöttämässä vielä näitä potilaita Helmiä, Antsia ja Lepsiä jotka eivät tunnilla olleet (:

Tätä kuvaa mä varsinkin ihailin. On kyllä hyvä kulma tossa kädessä x) Vuodessa tapahtunut paljon.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti